Diseño de la portada del título The Unteachables

The Unteachables

Disability Rights and the Invention of Black Special Education

Muestra

Escúchalo ahora gratis con tu suscripción a Audible

Prueba gratis durante 30 días
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela gratis cuando quieras.

The Unteachables

De: Keith A. Mayes
Narrado por: Terrence Kidd
Prueba gratis durante 30 días

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 21,99 €

Compra ahora por 21,99 €

Confirma la compra
Paga utilizando la tarjeta terminada en
Al confirmar tu compra, aceptas las Condiciones de Uso de Audible y nos autorizas a realizar el cobro mediante los métodos de pago por ti designados. Por favor revisa nuestra Política de Privacidad, Política de cookies y Aviso sobre anuncios basados en intereses
Cancelar

Acerca de este título

The Unteachables examines the overrepresentation of Black students in special education over the course of the twentieth century. As African American children integrated predominantly white schools, many were disproportionately labeled educable mentally retarded (EMR), learning disabled (LD), and emotionally behavioral disordered (EBD). Keith A. Mayes charts the evolution of disability categories and how these labels kept Black learners segregated in American classrooms.

The civil rights and the educational disability rights movements, Mayes shows, have both collaborated and worked at cross-purposes since the beginning of school desegregation. Although special education ostensibly included children from all racial groups, educational disability rights advocates focused on the needs of white disabled students, while school systems used disability discourses to malign and marginalize Black students.

Excavating the deep-seated racism embedded in both the public school system and public policy, The Unteachables explores the discriminatory labeling of Black students, and how it indelibly contributed to special education disproportionality, to student discipline and push-out practices, and to the school-to-prison pipeline effect.

©2022 The Regents of the University of Minnesota (P)2023 Tantor
Ciencias sociales Educación

Lo que los oyentes dicen sobre The Unteachables

Valoración media de los usuarios. Solo los usuarios que hayan escuchado el título pueden escribir reseñas.

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.