Diseño de la portada del título The Barber of Seville

The Barber of Seville

Muestra

Escúchalo ahora gratis con tu suscripción a Audible

Prueba gratis durante 30 días
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela gratis cuando quieras.

The Barber of Seville

De: Thomson Smillie
Narrado por: David Timson
Prueba gratis durante 30 días

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 5,99 €

Compra ahora por 5,99 €

Confirma la compra
Paga utilizando la tarjeta terminada en
Al confirmar tu compra, aceptas las Condiciones de Uso de Audible y nos autorizas a realizar el cobro mediante los métodos de pago por ti designados. Por favor revisa nuestra Política de Privacidad, Política de cookies y Aviso sobre anuncios basados en intereses
Cancelar

Acerca de este título

The Barber of Seville is Rossini’s most popular opera. Its effervescent overture (written originally for another work!) presents a perfect platform for the amusing plot in which the barber, Figaro, stage-manages a romance between Count Almaviva and Rosina, and puts to flight the old suitor, Dr Bartolo. "Largo al Factotum" is one of the most popular arias in opera - nearly 200 years after its first performance it is still one of the great show-stoppers.

But why was the opera received with boos and catcalls at its first performance in 1816, and why did Rossini return to the plot and environment presented so sublimely by Mozart? Opera writer Thomson Smillie and actor David Timson present the background in their informative but entertaining manner.

©2002 Naxos AudioBooks (P)2002 Naxos AudioBooks
Música

Reseñas editoriales

Narrator David Timson's joie de vivre is contagious as he performs Thomson Smillie's informative and charming exploration of Rossini's most popular opera, The Barber of Seville. Timson shares Smillie's fascinating trivia with a flourish, including how the Rossini crescendo was not actually invented by Rossini, as well as how the opera was received with boos and catcalls at its first performance in 1816. This audiobook is sure to inspire an appreciation for this amusing opera, and listeners new to The Barber of Seville will find themselves holding their breath upon hearing "Largo al Factotum", still one of the most show-stopping arias in the history of opera.

Lo que los oyentes dicen sobre The Barber of Seville

Valoración media de los usuarios. Solo los usuarios que hayan escuchado el título pueden escribir reseñas.

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.