Diseño de la portada del título No One to Meet

No One to Meet

Imitation and Originality in the Songs of Bob Dylan

Muestra

Escúchalo ahora gratis con tu suscripción a Audible

Prueba gratis durante 30 días
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela gratis cuando quieras.

No One to Meet

De: Raphael Falco
Narrado por: Paul Bellantoni
Prueba gratis durante 30 días

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 15,99 €

Compra ahora por 15,99 €

Confirma la compra
Paga utilizando la tarjeta terminada en
Al confirmar tu compra, aceptas las Condiciones de Uso de Audible y nos autorizas a realizar el cobro mediante los métodos de pago por ti designados. Por favor revisa nuestra Política de Privacidad, Política de cookies y Aviso sobre anuncios basados en intereses
Cancelar

Acerca de este título

The literary establishment tends to regard Bob Dylan as an intriguing, if baffling, outsider. That changed overnight when Dylan was awarded the 2016 Nobel Prize in Literature, challenging us to think of him as an integral part of our national and international literary heritage. No One to Meet places Dylan the artist within a long tradition of literary production and offers an innovative way of understanding his unique, and often controversial, methods of composition.

In lucid prose, Raphael Falco demonstrates the similarity between what Renaissance writers called imitatio and the way Dylan borrows, digests, and transforms traditional songs. Although Dylan's lyrical postures might suggest a post-Romantic, "avant-garde" consciousness, No One to Meet shows that Dylan's creative process borrows from and expands the methods used by classical and Renaissance authors.

Drawing on numerous examples, including Dylan's previously unseen manuscript excerpts and archival materials, Falco illuminates how the ancient process of poetic imitation, handed down from Greco-Roman antiquity, allows us to make sense of Dylan's musical and lyrical technique. By placing Dylan firmly in the context of an age-old poetic practice, No One to Meet deepens our appreciation of Dylan's songs and allows us to celebrate him as what he truly is: a great writer.

©2022 Raphael Falco (P)2023 Tantor
Compositores y músicos Música

Lo que los oyentes dicen sobre No One to Meet

Valoración media de los usuarios. Solo los usuarios que hayan escuchado el título pueden escribir reseñas.

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.