Diseño de la portada del título Big Fiction

Big Fiction

How Conglomeration Changed the Publishing Industry and American Literature

Muestra

Escúchalo ahora gratis con tu suscripción a Audible

Prueba gratis durante 30 días
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela gratis cuando quieras.

Big Fiction

De: Dan Sinykin
Narrado por: Mike Lenz
Prueba gratis durante 30 días

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 18,99 €

Compra ahora por 18,99 €

Confirma la compra
Paga utilizando la tarjeta terminada en
Al confirmar tu compra, aceptas las Condiciones de Uso de Audible y nos autorizas a realizar el cobro mediante los métodos de pago por ti designados. Por favor revisa nuestra Política de Privacidad, Política de cookies y Aviso sobre anuncios basados en intereses
Cancelar

Acerca de este título

In the late 1950s, Random House editor Jason Epstein would talk jazz with Ralph Ellison or chat with Andy Warhol while pouring drinks in his office. By the 1970s, editors were poring over profit-and-loss statements. The electronics company RCA bought Random House in 1965, and then other large corporations purchased other formerly independent publishers. As multinational conglomerates consolidated the industry, the business of literature—and literature itself—transformed.

Dan Sinykin explores how changes in the publishing industry have affected fiction, literary form, and what it means to be an author. Giving an inside look at the industry's daily routines, personal dramas, and institutional crises, he reveals how conglomeration has shaped what kinds of books and writers are published. Sinykin examines four different sectors of the publishing industry: mass-market books by brand-name authors like Danielle Steel; trade publishers that encouraged genre elements in literary fiction; nonprofits such as Graywolf that aspired to protect literature from market pressures; and the distinctive niche of employee-owned W. W. Norton. He emphasizes how women and people of color navigated shifts in publishing, arguing that writers such as Toni Morrison allegorized their experiences in their fiction. This deeply original book recasts the past six decades of American fiction.

©2023 Columbia University Press (P)2024 Tantor
Lengua y gramática Literatura y ficción Negocios y profesiones Redacción y publicación

Lo que los oyentes dicen sobre Big Fiction

Valoración media de los usuarios. Solo los usuarios que hayan escuchado el título pueden escribir reseñas.

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.